Powered By Blogger

Saturday, July 2, 2011

Aneka Bun...


 Hari ni dalam sejarah...pecah rekod sendiri..buat bun paling banyak  dalam masa 1 petang..haha
selalunya paling banyak buat 1 adunan...itupun boleh buat stok 2..3 hari ..
dan hari ni buat 2 adunan terus....
sebenarnya bun-bun ni saya bawa ke rumah mak..biasanya hari Sabtu kami adik beradik akan berkumpul disitu....;)

Untuk semua bun  ni saya gunakan doh resepi yang sama... .cuma saya gandakan adunan ..dan saya tambahkan pandan emulco sebanyak 1 1/2 sudu besar (utk 2 adunan )
Filling dan topping tu boleh di ubah mengikut selera..saya gunakan bahan-bahan yang sedia ada kat rumah untuk dapatkan 4 aneka bun ni....:)

Bun Kismis
Untuk bun kismis..boleh tengok resepi & cara membuatnya..klik di sini

Bun bunga ..berinti kacang merah
Untuk resepi bun bunga klik di sini..Resepi bun merah berinti kacang

Bun berinti kaya...
Untuk resepi bun berinti kaya & bun kaya, klik disini (cuma tukarkan filling atau topping yang disukai..)
Bun Kaya (topping) ...langkah 1~ bulatkan

langkah 2 - selepas bun naik...paipkan kaya paste keatasnya..

Bun kaya..siap..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...