Saturday, July 9, 2011

Berkebun ...di kebun yang comel

pokok cili, daun kari, daun pandan & pokok peria baru nak tumbuh
Wah besarnya kebun...haha..rasanya sekangkang kera lagi besar pada saiz kebun saya ni..
bolehlah kan melepaskan gian bercucuk tanam..& hasil tanaman pun cukup2 untuk makan sendiri...
Saya memang suka pada tumbuhan & tanaman..dulu masa duduk rumah tak bertanah ...teringin nak tanam macam-macam..Alhamdullilah walaupun comel je kebun ni..bolehlah tanam tanaman yang penting untuk memasak macam..daun kunyit, daun kari, cili, daun pandan...bila perlukan masa memasak.boleh ambil je dari belakang dapur
kangkung, daun kunyit daun kari & pokok cili merah


bersama Amir Ashraf...
Hari ni saya dan Amir merangkap penolong pengurus kebun...hehe... ke kebun yang comel tu...terkejut sebabnya pokok cili yang saya sangka suka berbunga..sudah berbuah..adalah 5 biji...benihnya ditanam oleh Sofiya..sejuk tangan kakak....
sebenarnya berkebun ni lebih pada suka-suka & utk hiburkan hati. lepas penat buat kerja rumah lain.:)

2 comments:

  1. wah seronoknya kak long.. nanti boleh minta benih nak tanam juga :)

    ReplyDelete
  2. nadia..kebun suka2 je nadia...nk letak dlm blog pun mcm malu je...hehe
    nanti klu nadia dah pindah bolehlah berkebun...nanti kaklong bg benihnya..:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...