Sunday, February 17, 2013

Bingkai Gambar dari Kain Perca

 Assalamulaikum..

Bingkai gambar ni lama sangat saya simpan...cadangnya nak buat lukisan dari water colour..tapi hingga kini hanya tinggal angan-angan.... ada sikit kain perca dari buat sarung kusyen dulu...cukup-cukup 2 keping kain yang boleh muat dalam bingkai gambar tu..senang & cepat siap ...:)

  Saya gantungkan di ruang menonton tv tingkat atas ...



Monday, February 11, 2013

Amelin Syahirah




Assalamualaikum.

Tahun ni Amelin dah masuk tahun 1...sayangnya saya tak dapat tengok dia masuk ke sekolah pada hari pertama (sebab masih dalam berpantang lagi).
Macam-macam hal & kerenah diciptakan oleh budak tomei ni.
Sebulan pertama..hura-hara jugaklah...susah bangun pagi, asyik telefon hb suruh temankan disekolah &, 5,6 kali sehari ke kelas kakaknya..
Suami pun terpaksa ke sekolah pada minggu pertama..menunggu di luar kelas & temankan di kantin pada waktu rehat. sebab sayang..diturutkan juga kerenah anak daranya ni..:)

Alhamdullilah masuk bulan kedua..dia dah semakin ok, mungkin dah ada kawan & dah boleh sesuaikan diri. Banyak benda baru yang dia belajar ...


(Satu hari masa tengah makan tengahari)

Amelin : ibu, cikgu suruh cari gegirl  nak tengok gambar anak ayam warna warni..
Ibu : gegirl ? (senyum & tahan ketawa)..
        gegirl ke goggle ? (tak boleh tahan dah..heheheh)
Amelin : ibu ni !!! goggle lah..(marah & sambil tahan malu..)
Semua keluarga yang tengah makan pun ketawa sama

Semoga Allah ipermudahkan anak-anak untuk menimba ilmu..didorongkan dengan perkara & kawan-kawan yang baik..dan semoga mereka berjaya didunia dan diakhirat..amin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...