Wednesday, March 30, 2011

Penghibur hati... Amelin..

Amelin...macam-macam ragam...:)
ceria..manja..kuat menangis..yang paling tak tahan sekali ..kuat menjerit..
suaranya yang serak-serak tu kalau menjerit...Adoyaiii..
dah namanya budak kecik..umur 5 tahun.. ...

Kadang-kadang boleh gelak sorang-sorang bila ingatkan kata-katanya yang jujur padahal lawak sangat pada ibu
______________________________________

(waktu sedang mandikan Amelin)
Amelin : ibu... kalau ibu dah tua adik kena panggil ibu.. nenek kan..ayah, adik panggil atuk..(dengan muka serius)
Ibu : hehe (dah tergelak-gelak) kalau Amelin dah besar ibu panggil Amelin.. ibu lah ..sebab Amelin dah besar
Amelin : Mana ada..adik kecik jugak..

Ibu : tenung mukanya & sambung gelak..hehe
_______________________________________


Amelin paling suka menulis dan melukis.
Ini lukisan pertamanya (minggu lepas ) yang pada saya sekeluarga amat mengejutkan..hehe
sebab dia dah pandai lukis pakai water colour..boleh buat tone colour lagi...tanpa bantuan abang & kakaknya..siap pakaikan apron..takut baju tidurnya kotor..

saya tanyalah pada Amelin.(selepas dia siapkan gambar)
__________________________________________

Ibu : Amelin dah besar nak jadi apa (agak2 saya mesti nak sebut pelukis pulak)
Amelin : Tukang urut...
Ibu : hehe..(rasanya semenjak pandai urut ibu, cita-citanya dah bertukar dari doktor ke tukang urut)

lawaknya Amelin

2 comments:

  1. HAHAHAHA betul lawak dua cerita ni! :D

    ReplyDelete
  2. lina...selalu kak ita gurau kat dia...ha..otak amelin tak siap lagi...hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...